Por José Manuel Lopes /

A pesquisa informativa sobre os negócios ilícitos da casta política tem que mergulhar em redes opacas, viajar a paraísos fiscais, desenovelar tramas familiares…para dar assim com as riquezas dos nossos supostos representantes. Mas nom sempre. Há oligarcas que, além de carecerem de escrúpulos, também carecem de pudor. É o caso de Isabel García Tejerina, umha ministra que compagina abertamente o governo dum Reino com o engorde dos seus lucros privados.

Os dados deu-nos a imprensa empresarial, que adoita ser tímida ao denunciar os persoeiros que, ao cabo, ditam que cabeçalhos podem ou nom sobreviver. Esta mesma imprensa atreveu-se a deitar o seu foco numha ministra nom demasiado indiscreta, nom sendo polo enorme expediente empresarial que carrega no seu lombo.

Isabel García Tejerina, Ministra de Agricultura e Meio Ambiente, curtiu-se nos conselhos de administraçom de empresas como Fertiberia, actualmente investigada por pagamentos opacos na audiência nacional.

Na actualidade, tem participaçom nalgumhas das mais notáveis empresas amigas do PP, como Iberdrola ; a mesma ministra que participa decididamente no oligopólio energético tem promovido, ironicamente, umha ‘Lei da Mudança Climática e a Transiçom Energética’. Tejerina dirige também os seus lucros a empresas como Santander, Telefónica e Pharmamar.

A sombra dos adubos industriais.

A participaçom da ministra em Fertiberia e Fertial nom é a menos salientável. Pola impopularidade que podia acarrejar, os seus colegas obrigárom-na a se ausentar de vários Conselhos de Ministros nos que se abordavam assuntos relacionados com as suas empresas. Mas lembremos, apesar disso, que é o Estado espanhol um dos agentes fundamentais do bloqueio na Europa da proibiçom de fertilizantes tóxicos, caso do glifosato.

O império do tijolo.

E como adoita acontecer com os mandos do PP, historicamente vencelhados ao capitalismo mais primário e depredador, também tem Tejerina um vencelho explícito com empresas construtoras e imobiliárias : participa de construtoras como Inmobiliaria Huerta del Rey SL, Inmobiliaria Relatores SL, e Isabel La Católica SL. Soma estes negócios ao seu papel como rendista em Valhadolid, onde possui dúzias de andares e baixos.

Se ao longo das últimas semanas informávamos de acontecimentos que confirmam a definitiva apresentaçom da extrema direita espanhola sem máscara democrática, novas como esta parecem confirmar as piores previsons. O projecto recentralizador e abertamente oposto às liberdades elementais comandado polo PP-Ciudadanos inclui a ocupaçom do poder executivo por poderes económicos que se mostram sem ambages.