Por Jorge Paços /

No mesmo dia em que a Galiza institucional e o movimento associativo celebram a data de nascimento de Rosalia de Castro, e com ela o poder das mulheres na construçom da nossa Terra, as repentistas continuam a afortalar um espaço prometedor. Hoje mesmo celebram nas Cruzes um encontro nacional, protagonizado por regueifeiras e aberto a toda a vizinhança interessada na fusom de tradiçom e luita feminista.

Nas passadas semanas tivemos novas da boa acolhida do movimento regueifeiro feminista em lugares tam arredados como a Póvoa do Brolhom ou Carvalho. De Ortegal ao Minho, e de Fisterra ao Mançanal, esta síntese tam produtiva entre os valores ancestrais da nossa étnia e as mais inovadoras reivindicaçons da mulher está a se topar com cálidos recebimentos. Nom há muitos anos, as pessoas sensíveis com a Galiza observavam com pavor como a improvisaçom oral esmorecia em pequenos núcleos rurais e entre faixas muito idosas da vizinhança. Em pleno século XXI, a tradiçom reverdesce com novo rosto.

Visualizar, planificar, promocionar.

As organizadoras assumem este segundo encontro nacional como umha forma de dar a conhecer a Nova Regueifa Feminista ; as mais de quinze repentistas que participam na juntança pretendem visibilizar o trabalho realizado, aliás de pôr em comum os seus vindouros trabalhos.

O encontro é totalmente aberto, e a assistência de parte do alunado do liceu IES Marco do Cambalhom está confirmada. O resto da vizinhança foi também chamada a participar num encontro que durará o dia inteiro.

Agenda.

Às 11,30 da manhá está agendada umha assembleia de todas as repentistas; a actividade continuará à tarde com umha mesa redonda sobre regueifa e feminista ; para culminar a jornada, as organizadoras projectam um espectáculo em vivo de repentistas. Nom se esquecerá a homenagem às que nom estám : as mulheres regueifeiras gravadas em 1980 por musicólogas foráneas que escolmárom sobre o terreno cancioneiro de nosso.

Participarám mulheres de vários pontos da Galiza  e de distintas gerçons; e, por se houver quem ainda teme a falta de transmisom geracional desta prática, pode-se dizer que o trabalho de relevo está a preparar-se para já : para o encontro também contribuem crianças do Clube de Regueifa das Escola Semente de Compostela.